FAQ

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de vragen die het vaakst gesteld worden en hun antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om contact op te nemen, onze experts helpen je graag verder.

Verkoop

Welke informatie moet ik doorgeven om een offerte voor een nieuwe poort aan te vragen?

In eerste instantie kan u volgens het type poort dat u wenst, een voorgemaakt formulier invullen op onze website. Dat kan hier.

Ten tweede kan u een configuratie aanmaken via de website. Daarbij kan u alvast kleuren en motieven kiezen op welke basis wij u een offerte kunnen opmaken. Dat kan hier.

Als u belt of mailt, hebben wij minstens volgende informatie nodig:

  • Type poort
  • Dagmaten
  • Binnenaanslagen (links, rechts, boven)
  • Plafondhoogte

Op basis van deze informatie krijgt u een offerte voor de economisch meest voordelige uitvoering. Als u ook nog de gewenste profilering, oppervlaktestructuur en kleur vermeld, kunnen wij alvast een correctere eerste offerte opmaken.

Wat is de procedure om een poort aan te kopen?

Wij nodigen u in eerste instantie graag om een kijkje te nemen in onze toonzalen te Brecht of Rumst. Beide hanteren verschillende openingsuren. Informeer u op onze website voor de correcte openingsuren om te vermijden dat u voor een gesloten deur staat.

Op basis van uw aanvraag per mail of telefoon, en natuurlijk afhankelijk van de aangeleverde details, wordt een eerste offerte opgemaakt. Na uw principieel akkoord op onze offerte wordt een definitieve opmeting ter plaatse gedaan, en indien nodig wordt de offerte bijgestuurd. Pas bij uw definitieve bevestiging na opmeting wordt een bestelling concreet.

Onderhoud en werking

Wat moet ik doen als er een veerbreuk is?

Bij de veerbreuk van een sectionaalpoort met torsieveren krijg je de poort nog wel open maar niet meer dicht. Dit gebeurt om veiligheidsredenen. De veerbreukbeveiliging kan echter overbrugd worden zodat de poort toch kan gesloten worden. Poorten met torsieveren zijn voorzien van een veerbreukbeveiliging. Mits het volgen van onderstaande stappen, kan u zelf en op eigen risico de poort dichtzetten.

Neem contact op met Vos Poorten, zodat een technieker kan ingepland worden om de herstelling uit te voeren. Vermeld daarbij het nummer (zugfederpaket nr) dat op het identificatieplaatje rechts aan de binnenkant van de poort kleeft. Wij raden aan om het online formulier in te vullen en een foto van het volledige identificatieplaatje door te sturen.

Hoe open/sluit ik mijn poort bij een stroompanne?

Bij een stroompanne wordt er geen elektriciteit meer geleverd aan de motor van uw geautomatiseerde poort, en dient u deze te ontgrendelen om ze manueel te kunnen bedienen. Voer daarvoor onderstaande stappen uit.

  1. Trek aan het koordje tot je een klikgeluid hoort.
  2. De garagepoort is nu ontkoppeld van de geleidingsrail.
  3. Breng de poort manueel in open positie.
  4. Verwijder uw voertuig uit de garage.
  5. Breng de poort weer voorzichtig manueel in gesloten positie.
  6. Druk op de groene knop bij het koordje zodat de poort weer wordt gekoppeld aan de ketting in de geleidingsrail. De duw-trekmotor zorgt er (ook bij stroompanne) voor dat de poort niet meer opengeduwd kan worden. U kan met een gerust hart vertrekken.
  7. Nadat de stroom weer ingeschakeld is en de motor weer voeding krijgt, kan de poort geopend worden met de handzender. U hoort de ketting draaien in de geleidingsrail. Het is mogelijk dat de poort niet onmiddellijk meegenomen wordt. Dat is normaal omdat die eerst op de juiste plek op de ketting moet inhaken.
  8. Uw poort werkt weer zoals voorheen.

Wanneer en hoe moet ik mijn garagepoort onderhouden?

Goed onderhoud van uw garagepoort bepaalt mee de levensduur ervan. Minimale handelingen als het schoonhouden en smeren van wieltjes, looprails en scharnieren kunnen zowel door een technieker van Vos Poorten als door de klant uitgevoerd worden.

Het schoonhouden en regelmatig reinigen van het poortblad, draagt bij tot langer mooi blijven van uw garagepoort en de uitstraling van uw woning. De juiste producten voor reinigen en opglanzen van uw poortblad zijn bij ons verkrijgbaa.

Let wel op: Torsieveren, kabels, beugels en verwante onderdelen staan onder grote spanning. Ondoordacht handelen kan een letsel of schade toebrengen. Alleen een opgeleid, bevoegd en erkend technieker mag aan deze onderdelen werken. Een herstellingsaanvraag kan u steeds telefonisch of via het daartoe bestemde webformulier indienen.

Service na verkoop

Kan ik handzenders bijbestellen voor mijn poort?

Hörmann handzenders kunnen enkel gekoppeld worden met een Hörmann ontvanger die werkt op dezelfde frequentie. Dat evolueerde door de jaren heen. Ondanks op de achterzijde van de handzender vermeld staat welke frequentie die gebruikt, kan je dat ook makkelijk fysiek zien aan het kleurengebruik.

  • Zwarte zender met groene drukknoppen: 26 Mhz of 433 Mhz
  • Grijze zender met grijze drukknoppen: 40 Mhz
  • Grijze zender met blauwe drukknoppen: 868 Mhz
  • Nieuwste generatie zenders (elegant design beschikbaar in meerdere kleuren): 868 Mhz Bi-Secur

De nieuwste generatie 868 Mhz Bi-Secur zenders werken compatibel met de 868 Mhz zenders. Omgekeerd is dit niet het geval.

Wat is de prijs van een herstelling?

Voor een interventie die buiten de garantieperiode valt hanteren we vaste tarieven.

Verplaatsingskosten

  • Forfait vanuit de desbetreffende vestiging naar de werf.

Werkuren

  • De kostprijs van de gepresteerde werkuren ter plaatse. De gehanteerde prijs kan u telefonisch opvragen bij het melden van een herstellingsaanvraag.

Wanneer en hoe moet ik mijn garagepoort onderhouden?

Goed onderhoud van uw garagepoort bepaalt mee de levensduur ervan. Minimale handelingen als het schoonhouden en smeren van wieltjes, looprails en scharnieren kunnen zowel door een technieker van Vos Poorten als door de klant uitgevoerd worden.

Het schoonhouden en regelmatig reinigen van het poortblad, draagt bij tot langer mooi blijven van uw garagepoort en de uitstraling van uw woning. De juiste producten voor reinigen en opglanzen van uw poortblad zijn bij ons verkrijgbaa.

Let wel op: Torsieveren, kabels, beugels en verwante onderdelen staan onder grote spanning. Ondoordacht handelen kan een letsel of schade toebrengen. Alleen een opgeleid, bevoegd en erkend technieker mag aan deze onderdelen werken. Een herstellingsaanvraag kan u steeds telefonisch of via het daartoe bestemde webformulier indienen.

Welke garantie is van toepassing op een Hörmann poort?

Als exclusief verdeler, verzorgt Vos Poorten de garantie van uw Hörmann poort. Er geldt een garantie van 2 jaar op wisselstukken en verplaatsing voor de poort en de motor die geplaatst werden door ons. Lakwerk is uitgesloten van garantie.

Aansluitend geniet u van 3 jaar extra garantie op de motor, met uitsluiting van defecten door slijtage, gebrekkige montage (zelf of door een derde partij) en gebrek aan onderhoud. Deze bijkomende garantie beperkt zich tot het vervangen van het defecte onderdeel en is exclusief verplaatsing- en montagekosten.

Niet gevonden wat je zocht?

Neem contact met ons op, en wij staan klaar om u te helpen.

Contacteer ons